Pira (Triticum spelta) spada med prve gojene žitarice. Je skromna in bolj odporna na mraz kot pšenic, kar jo varuje pred boleznimi pšenice. Daje manjši pridelek. Glavna razlika je v priraslosti krovne pleve. Pleve pri piri odstranimo s trenjem ali brušenjem med kamni ali valjčki. Po vsebnosti beljakovin spada v sam vrh med žiti (14-19 %). Bogata je z vlakninami, vitamini B-kompleksa in snovmi, ki krepijo imunski sistem. (vir: Predelava žit do končnih izdelkov, Komerički, 2010). Pri nas sejemo sorto Ebners Rotkorn.

Pridelava : Zrnje pire je v celoti pridelano in predelano na naši kmetiji – od setve do žetve, čiščenja, mletja in pakiranja. Več o ekološki pridelavi žit na naši kmetiji.

eu organic logo

UporabaZrnje pire je poleg mletja v pirino moko največkrat uporabljeno kot rižek. Skuhano se odlično se obnese v solatah in kot nadomestek riža v rižoti – pirota torej.

Recept : Zrnje pire – pirina solata

250 g pire, 1 zelena paprika, 1 rdeča paprika, 1 por, 200 g feta sira, origano, bazilika, bučno olje, jabolčni kis, sol

Zrnje pire namočiš čez noč. Naslednji dan vodo odliješ, splakneš zrnje in doliješ svežo vodo. Postaviš na srednji ogenj. Ko zavre, posoliš (3 ščepci bi morali zadostovati) in kuhaš približno 30 minut oz dokler se zrna ne zmehčajo. Vodo odliješ in piro v cedilu spereš z mrzlo vodo. Papriko in feta sir narežeš na kockice,  por razpoloviš po dolžini in zelo tanko narežeš. Zmešaš vse sestavine in začiniš po okusu.

Recepti : www.uglasena-kuhinja.com

  • Pakiranje 1 kg, papirna vrečka
  • Cena 3,00 EUR / kg
  • V shrambi Da, na zalogi
  • Alergeni Vsebuje gluten
  • Preberite še (Pozabljene poljscine)